Off topic: Powwow em Leiria a 22 de Julho
Thread poster: Ivana de Sousa Santos
Ivana de Sousa Santos
Ivana de Sousa Santos  Identity Verified
Portugal
Local time: 19:11
French to Portuguese
+ ...
Jun 29, 2006

Caros colegas,

Deixo-vos uma descrição da cidade de Leiria para tentar convencer-vos a virem ao powwow que eu e a Tânia Vieira estamos a organizar para o dia 22 de Julho.

Oferta de uma Brisa do Lis a cada guloso que cá aparecer.

__________________

For those colleagues probably spending their holidays in Portugal by the time of the powwow or those foreign colleagues who live i
... See more
Caros colegas,

Deixo-vos uma descrição da cidade de Leiria para tentar convencer-vos a virem ao powwow que eu e a Tânia Vieira estamos a organizar para o dia 22 de Julho.

Oferta de uma Brisa do Lis a cada guloso que cá aparecer.

__________________

For those colleagues probably spending their holidays in Portugal by the time of the powwow or those foreign colleagues who live in the country, I am also providing a description in English of the town of Leiria to try to convince you to come.

A "Brisa do Lis" will be offered to each one coming.

_______________________

A cidade é atravessada pelo rio Lis e dominada pelo castelo, erguendo-se no monte, construído em 1135 pelo primeiro rei de Portugal, D. Afonso Henriques, e profundamente remodelado no início do século XIV pelo rei D. Dinis, e que oferece uma vista magnífica sobre a cidade.

O célebre Pinhal de Leiria, mandado plantar pelo rei D. Dinis para fornecer madeira para a construção de embarcações, prolonga-se em direcção ao Norte junto ao litoral.

O concelho orgulha-se da sua tradição gastronómica: ao longo da costa, o marisco é abundante e variado e também se pode optar pela característica caldeirada; no interior, a culinária é mais suculenta e capaz de saciar o apetite mais voraz, com especialidades como a morcela de arroz ou o leitão assado.

As deliciosas Brisas do Lis satisfazem os mais gulosos e ainda conservam os segredos da sua origem, quando foram criadas pelas freiras do velho convento de Santana.

________________________

Leiria is crossed by the river Lis and is dominated by the hilltop castle, built in 1135 by the first king of Portugal, Afonso Henriques, and restored in the early 14th century by king Dinis, and which commands a magnificent view over the city.

The "Pinhal de Leiria", the long coastal pine forest planted by king Dinis to supply wood for ship building, extends northwards .

The county has a rich gastronomic tradition: along the coast, you can find varied and abundant shellfish and the characteristic "caldeirada" (a rich stew of a variety of fish and potatoes); inland, the diet is succulent and robust, with specialities such as the "morcela de arroz" (a well-seasoned blood sausage with rice) or roasted sucking pig.

The delicious "Brisas do Lis" ("Lis Breezes"), famous for their sweetness, were originally created by the nuns from the old Santana Convent.
_________________________________

Contamos com a vossa participação!

Um abraço e até lá!
Ivana
Collapse


 
Jorge Freire
Jorge Freire  Identity Verified
Local time: 19:11
English to Portuguese
+ ...
Obrigado pela apresentação Jun 29, 2006

Obrigado pela apresentação Ivana. Tenho de confessar que o meu conhecimento de Leiria é muito precário e limita-se a umas muito poucas passagens, a caminho do norte, e há muitos anos. Estou certo que mais esta passagem vai enriquecer a ideia que eu tenho e já me está a crescer água na boca ante-saboreando as brisas de que falas e que também não conheço.
Um abraço


 
Ivana de Sousa Santos
Ivana de Sousa Santos  Identity Verified
Portugal
Local time: 19:11
French to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
As brisas são uma delícia Jun 29, 2006

Falo por mim, que sou gulosa...

Para aguçar o apetite...

http://www.jornaldeleiria.pt/index.php?article=599&visual=1



[Edited at 2006-06-29 23:36]


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow em Leiria a 22 de Julho






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »